Als vervolg op faq 24: het assembleren van de kilometerteller. Met duidelijke foto's en korte opdrachten om een compleet-uit-elkaar-liggende kilometerteller weer te assembleren. Stap 1 We nemen de compleet lege bak voor ons. De tabeinden heb ik laten zitten. Zijn die versleten kunnen die nu nog goed vervangen worden. Stap 2 We monteren als eerste de stang tussen kilometertellerkabel en de kilometerteller zelf. Het bronzen stukje moet aan de buitenkant zitten. Stap 3 Leg nu de witte as in zijn plaats. Stap 4 Neem het kleine stalen ringetje en schuif dat over het stalen pennetje (wat je monteerde bij stap 2). Stap 4 Neem het wieltje van de foto en maak deze goed schoon. Het past op 2 manieren, maar er is er maar 1 goed. Daar waar de inkeping zit, moet onder. Stap 5Schuif/tik/duw die over het stalen penntje van stap 2. Zodanig dat deze zich goed vastgrijpt in het asje van stap 3.Stap 6 Schuif/tik/duw die over het stalen penntje van stap 2. Schuif nu ook de staande witte as erin. Een klein beetje (schoon!) vet is altijd welkom. Stap 7 Neem het magneetje wat op de as komt. Ook hier: goed schoonmaken. Stap 8 Er zit aan 1 kant een schuine, holle kant aan. Die moet aan de bovenkant. U schuift/duwt/tikt voorzicht deze magneet over het asje heen. Ondersteun die as op een zorgvuldige manier waarneer er iets getikt moet worden. Stap 9 Neem nu het dekseltje waaruit een naald steekt. Zorg ervoor dat die recht is. Is die niet recht, zoek dan een ander! Of maak hem recht.Stap 10 Monteer dit dekseltje op een nette manier. Het past maar op 1 manier. Bevestig deze met de 3 boutje (M4).Stap 11 We gaan de kilometerstand op 0 (of welk getal dan ook) zetten. Hiervoor moet u onderstaande pen eruit schuiven. Dit is zit 'los' in het plastic en kan er zo uitgeschoven worden. Let wel dat u de pen niet beschadigd!Stap 12 Schuif de pen er ongeveer 1 cm uit. Alleen het witte tandwieltje hoeft gedemonteerd te worden. Daarna kunt u de zwarte tandwieltjes verschuiven. Stap 13 Zet alle tandwieltjes weer terug zodat ze op 0 staan. Let erop: het witte tandwieltje voor de hectometers moet als laatste. Het kleinere witte tandwieltje (voor de staande as) moet er natuurlijk ook op. Een klein druppeltje lijm hierbij is wel nodig tegen doorglijden. Stap 14 Monteer de plastic plaat. U zult het kleine rondje (met de excentrische veer) weer over het dunne asje moeten schuiven. Let erop dat dit moet klemmen, dus lijm is toegestaan (als nodig!). Stap 15 Neem de wijzerplaat en maak deze schoon. Vetvrij etc. Stap 16Neem de wijzerplaat en monteer die op de teller. Gebruik hiervoor de 2 M2-boutjes met schroefkop. Let op: op de foto heb ik de wijzerplaat 180-graden gedraaid. Dat is natuurlijk niet goed ;). Stap 17 Schuif nu de wijzer (met een druppeltje lijm) op de uitkomende as. Wind die 1x om zijn as, zodat de veer gespannen wordt. Standaard-beginplek: ter hoogte van het palletje op de wijzerplaat (bij 0 km/u). Stap 18 Monteer de teller zoals beschreven in faq 24.